Відповімо на всі Ваші запитання:)


Відповімо на всі Ваші запитання:)

60% Любов | 30% Магія | 10% Безумство

 

Ідейна мама і засновниця Ґіфті, розповіла нам про муки та радості подарункового бізнесу, про карантин та 5-ро дітей.  
 

Світлана Грибенюк засновниця бренду Гіфті 
Фото: Саша Шергіна

Народження бренду подарунків

 
К.: Світлано, повернімось на сам початок та згадаємо, як це було. Розкажіть, будь ласка, про зародження ідеї та старт проекту Gifty. 
 
С: Важко зрозуміти, де початок. Гіфті виник як маленький відросток мережі шкіл англійської мови Green Forest, яку ми заснували разом із моїм чоловіком Русланом. Ми завжди приділяли багато уваги візуальній комунікації і хотілося продовжити життя малюнкам, які створювали наші дизайнери. Також, ми почали робити брендовану сувенірку для наших студентів і багато хто ззовні запитував, де можна придбати ці речі. Потім ми зробили крамничку на сайті школи, але мене захопила ідея створення окремого проекту. Хотілося робити колаборації з різними ілюстраторами і взагалі хотілося мати такий арт-проект, який об’єднує класні художні речі на практичних речах. Тому що мистецтво – це не те, що висить в музеї. Це те, що нас оточує. Так вималювалась ідея Gifty. Перші три роки це було хобі. Без офісу, з кількома товарами, але потім ми почали стрімко розвиватися. За минулий рік ми виросли вдвічі. 

 

Світлана Грибенюк та гості Гіфті у літньому дворику
Фото: Саша Шергіна


 К: Цікаво. Речі з ілюстраціями... 
 
С: Подарунки зі змістом та класними ілюстраціями☺ Ми створюємо чашки, еко-сумки, фартуки, блокноти та календарі в колаборації з ілюстраторами, якими я надзвичайно пишаюся. Я б хотіла, щоб більше людей дізналися про Сергія Майдукова, Женю Гайдамаку, Надю Кушнір, Женю Олійник, Ярину Саєнко, Машу Фою, Оксану Скворчинську, Віталіну Лопухіну та ряд інших.

 

Світлана Грибенюк та Сергій Майдуков
Фото: Саша Шергіна

 
К: Зараз модно визначати місію бренду. Як ви бачите свою?
 
С: Більшість товарів люди купують на подарунок. Ми вкладаємо багато енергії та душі в створеня кожного продукту – шукаємо ідеї, розробляємо малюнки, підбираємо якісні матеріали, шукаємо найкращі майстерні, проживаємо народження кожної колекції заради того моменту Гіфті, коли людина, отримуючи презент скаже: «Як ти вгадав?». Місія в нас проста – доставляти радість, зближувати людей, створювати подарунки, які говоритимуть за вас. 
 

Муки й радості мами бренду

К: Як це — поєднувати два таких різних бізнеси — навчання англійської та виробництво і продаж подарунків? 
 
С: Непросто, бо обидва потребують постійних інвестицій: часових, фінансових та енергетичних ;) Ці бізнеси принципово різні, хоча ми маємо схожу аудиторію. Грін Форест проводить набір на навчальні семестри кілька разів на рік, має піки та періоди, коли все налаштовано і працює, студенти оплачують відразу за семестр. Гіфті - це продажі нонстоп. Ми постійно в тонусі. У нас не буває спокійних періодів. Буває активний і ультраактивний. 

 

Шоу-рум Гіфті на Костьольній
 
К: Чи можна сказати, що ви мали легкий старт? 
 
С: Дивлячись як оцінювати. Я мала фінансову подушку але не мала досвіду у цій сфері, тому часто набивали шишки. Мені особисто легко не буває ніколи, бо я людина, що багато процесів пропускає через себе і дуже переймається деталями. Крім того, я багато себе витрачаю на дітей та Грін Форест.  

К: Я знаю, що зараз ти маєш 5-ро дітей. І як тобі вдається поєднувати материнство з двома такими великими проектами? 

С: Так, в нас п’ятеро: 4 синочки та донька, від 2 до 13 років. Я б не справилась без підтримки чоловіка. Мої проекти для мене — це також мої діти, тому я ніколи не була в декретній відпустці більше 2-ох тижнів. Я звикла до багатозадачності й мені часто не вистачає пари рук і трохи більше поспати. Я часто страждаю від відчуття провини, що багато працюю і діти, можливо, недоотримують. В той же час я розумію, що дітям потрібна мама, заряджена ідеями, з планами, цілями, болями та радостями, які виходять далеко за сімейні межі. 
 

Світлана з родиною
Фото: Лєра Польська

 

К: Що найбільше подобається в бізнесі?
 
С: Що постійно багато цікавих задач. У мене ніколи ще не було відчуття, що все налаштовано і можна відійти і відпочивати. Я завжди в стані пошуку: ідей товарів, способів підняття продажів, людей для співпраці, рішень по оптимізації процесів, тем для публікацій, відео, фото, акцій і т.д. Цей стан схожий на стан закоханості, я на все дивлюсь в певних «окулярах». Мій чоловік каже, що я неадекватна і помішана, бо я наприклад можу щось таке фотографувати типу стіну й авто. Питає: «Навіщо»? А мені просто сподобалося поєднання кольорів. Я фотографую цінники, вивіски магазинів, імена художників на книгах, прізвища фотографів, часом печу тортики, щоб сфотографувати фартух, часом ходжу на каву зі своїми чашками. Неадекватна :)

 

Світлана на святкуванні річниці Гіфті
Фото: Саша Шергіна

 

К: Чи  є улюблені речі?
 
С: Я б тут усе купила. Серйозно. Я естет, блокнотоголік і сумкоголік. Люблю красиві дизайнерські речі, люблю мінімалізм і гумор. 
В мене вдома штук 20 сумок і я всі використовую. Улюблена – з принтом Сергія Майдукова «Джаз». 
Особливий блокнот для мене – «Море», який ми створили з 10-ма крутими ілюстраторами, кожен з них намалював своє море. В блокнотику навіть шум моря є, за qr-кодом. 

 

Сумки Сергія Майдукова

Творчий артбук Море
Фото: Катя Акварельна

 

Ще мені подобається Календар Happy English Year - це вічний настільний календар, не прив’язаний до днів тижня. Щодня в ньому 3 нових слова англійською і круті ілюстрації. На 2021 ми вже розробляємо нову версію цього продукту, його можна буде не лише дивитись та гортати, а ще й слухати;) 
 
К: Як відбувається запуск продуктів? Ви замовляєте розробку художнику чи купуєте готові дизайни?
 
С: По-різному. Деякі ілюстрації так мені сподобались, що я відразу їх «побачила» на наших товарах. Так було з малюнками Ярини Саєнко, наприклад. Але більшість колекцій були створені під Gifty.
Для нас важливо, щоб колекція кожного художника мала зрозумілий концепт та була представлена кількома категоріями товарів. 
Наприклад, колецію Маші Фої ми досить довго виношували разом з нею ☺ Придумували тему, сюжети, було намальовано багато ескізів, поки ми не прийшли до кінцевого варіанту. В результаті вийшла класна серія «I need more…» - для тих хто хоче більше: більше простору, більше обіймів, більше горизонтів, більше тиші і т.д. 
Серія Ярини Саєнко філософсько-жіноча, в ній також багато метафор. Серія Гусь — для людей с відчуттям гумору, всі сюжети «о наболєвшем» і, мабуть, тому ця серія має найбільшу кількість прихильників. В ній є кілька підколекцій — новорічна з календарями та планерами, офісна — з мотиваційними провокаціями про дедлайни, клієнтів тощо, є серія для тих, хто навчається… 

 

Надія Кушнір
Фото: Катя Акварельна


 
К: Ви завжди вгадуєте, що зайде, а що ні? 
 
С: Мені досить важко наважитись на колаборацію, адже це великі фінансові ризики: я можу не вгадати з сюжетом і заморозити доволі великі кошти. Є багато дизайнерів-ілюстраторів, чиї роботи  мені дуже імпонують, але я розумію, що вони просто не зайдуть широкій аудиторії. Буває, що в одного й того ж художника одна річ може розлетітись за місяць, а друга — продаватись роками. Буває навпаки. «Не дивлячись на...». Пам’ятаю, як виникла ідея робити календарі з Гусем. Мені її підкинула Надя Кушнір, авторка Гуся. Я тоді цілу фокус-групу створила — запитувала в друзів, колег чи користувалися б вони календарем. 99 % опитаних сказали, що тепер є google i паперові календарі — уже в минулому. А я таки наважилась. І це був найбільш хітовий продукт сезону. Ми за 2 місяці легко продали 2000 календарів, а рік поспіль - вже майже 8000 — двох видів, також в рекордні строки.
  
К: Чому так сталося? 
 
С: Бо гуглівський календар може нагадати про зустріч, але не змусить тебе посміхатись. А календар з Гусем «Що не день — то празнік»  - це порція гумору з перчиком. 
  
К: Як люди реагують на перчик? 
С: Він резонує. Всі фрази Гуся — живі, до болі зрозумілі нам, тому він і користується такою популярністю. Чого варта лише фраза «Мудакі неісчерпаємі»! 
 

Поштовхи в бізнесі

 

Світлана Грибенюк, шоу-рум на вул.Костьольній 4
Фото: Катя Акварельна


К: Які поштовхи були в Гіфті?
 
С: Першим поштовхом був якраз Гусь ;) Ми починали співпрацю з авторкою Надією Кушнір, а потім підписали контракт з ліцензійним агентством на право створювати товари з цим персонажем.
 Після появи колекції Гуся ми зробили стрибок, швидко оптимізували нашу CRM, автоматизували ряд процесів, які до тих пір робилися вручну, орендували перший офіс. Другий поштовх — коли створили відділ продажів і самі почали шукати партнерів – онлайн та офлайн-магазини, які брали б наші товари на реалізацію, третій поштовх – розширення маркетингового відділу, робота над СЕО.
 
К: Як багато у вас партнерів? Чи легко домовитися про співпрацю? 
 
С: Зараз понад 200 точок продажу. І зараз ми уже ретельно відбираємо тих, з ким саме хочемо працювати.

 

Засновниця Світлана та виконавчий директор Наталя   
Фото: Саша Шергіна


К: В чому найбільша складність вашого бізнесу?
 
С: Фінансово — складно те, що бізнес потрібно постійно підживлювати, прибуток вкладати у виготовлення нового товару. Трапляються нечесні партнери, які роками тягнуться в статусі боржників. У продажах складно те, що ми продаємо не монопродукт і навіть не одну колекцію товарів, і різні колекції мають різну аудиторію. Покупець Гуся — це не завжди та сама людина, що купує «Джаз» Сергія Майдукова. Відповідно, не просто побудувати комунікацію з клієнтом.

 

Gifty в період карантину

 

Світлана Грибенюк, шоу-рум Гіфті 
Фото: Катя Акварельна

 

К.: Як ви переживаєте карантин?
С.:Ми боремось. Наші замовлення онлайн навіть виросли порівняно з березнем-квітнем минулого року. Ми щасливі, що є Приват 24 та Нова пошта, без них малий бізнес просто ліг би. Наша команда працює вдома, зустрічаємось щотижня в Zoom, розробляємо нові продукти на осінь, працюємо над ребрендингом і планом захвату 2021-го☺. Найгірше для нас – це втрата 60% доходу, який приносили нам наші партнери – офлайн-магазини. Більшість із них призупинили діяльність, деякі вже закрились, багато з тих, що активні -  не мають ресурсу для погашення заборгованості перед нами на невизначений час. Я чесно не розумію, чому так багато брендів просто склали руки і навіть не намагаються щось робити, наприклад, активувати продажі онлайн в Інстаграмі. 
 
 
 К: Розкажіть про вашу команду: хто стоїть за проектом, які цінності всередині сім‘ї Gifty.
 
С: Зараз в команді біля 15 людей, є ще фрілансери та люди, яких ми залучаємо в гарячі передсвяткові сезони. Вони всі класні, люди з вогником, дотичні і людяні. Дуже дорожу ними, хоча дуже рідко буваю задоволеною результатом на 100%. Мені здається, що кожна деталь є важливою і все можна вдосконалити. 


Команда Гіфті 
Фото: Катя Акварельна

Плани розвитку

К: Світлано, розкажіть наостанок, які у Gifty плани, яких товарів чекати?

С: В нас є класні розробки, готові до друку  - блокноти «English.Dots», які пушитимуть вашу англійську та чашки з історіями. 
Готуємо до випуску великі сумки-шопери, сумки і фартухи з сюрреалістичними малюнками Маші Фої та скетч-буки від Сергія Майдукова та колекцію унікальних блокнотів, які, гадаю, будуть магнітом для корпоративних замовлень на новий рік, бо мають революційний адаптивний формат, і звісно, оновлюємо колекцію улюбленця Гуся. 
А ще чекайте і стежте за нашими постійними акціями та вигідними пропозиціями. 

 

 


Автор статті: Катя Петренко